Створення контракту підтримки (передплачені години)
Створення послуги та відслідковування її виконання в Odoo

Існують різні види послуг продажу: попередньо оплачений обсяг годин/днів (наприклад, контракт підтримки), виставлення рахунків у залежності від часу та матеріалу (наприклад, час консультації з рахунками) та договір про фіксовану ціну (наприклад, проект).

У цьому розділі ми подивимося, як продати та відстежувати договір за попередньо оплачену підтримку.

Наприклад, ви можете продати 50-годинну підтримку в розмірі 25 000 доларів США. Ціна фіксується та сплачується спочатку. Але ви хочете стежити за підтримкою, яку ви зробили для клієнта.

Налаштування

Встановіть дадатки Продажі та Розклад

Для того, щоб продавати послуги, вам потрібно встановити додаток Продажі з меню Додатки. Встановіть також додаток Розклад, якщо хочете відслідковувати службу підтримки, яку ви надавали по кожному контракту.

Odoo CMS - a big picture
Odoo CMS - a big picture

Створіть товари

За замовчуванням товари продаються за кількістю одиниць. Для того, щоби продавати послуги за годину, потрібно дозволити використання декількох одиниць вимірювань. У додатку Продажі перейдіть до меню Налаштування. З цього екрана активуйте параметри кількох одиниць вимірювань.

Odoo CMS - a big picture

Щоб продати контракт на підтримку, ви повинні створити товар для кожного контракту про підтримку, який ви продаєте. У додатку Продажі скористайтеся меню Продажі ‣ Товари, створіть новий товар із наступним налаштуванням:

  • Назва: Технічна підтримка

  • Тип продукту: Сервіс

  • Одиниця виміру: години

  • Політика щодо виставлення рахунків: замовлені кількості, оскільки послуга попередньо сплачена, ми сплачуватимемо рахунок за послуги на замовлення, а не на основі поставлених величин.

  • Відслідковування служби: розклад на контрактах. Аналітичний обліковий запис буде автоматично створено для кожного замовлення, що містить цю послугу, щоб ви могли відстежувати години у пов'язаному рахунку.

Odoo CMS - a big picture

Є різні способи відстеження служби підтримки, пов'язаної і замовленням на продаж чи товаром, що продається. За допомогою наведеного вище налаштування можна продати лише один контракт підтримки на замовлення. Якщо ваш клієнт замовляє декілька сервісних контрактів за розкладом, вам доведеться розділити ціну на кілька замовлень.

Зауважте, що ви можете продавати в різних одиницях вимірювання, не тільки години, наприклад: дні, пакет 40 годин, тощо. Для цього просто створіть нову одиницю вимірювання в категорії Одиниця вимірювання та встановіть коефіцієнт конверсії у порівнянні з годинами (приклад : 1 день = 8 годин).

Управління контрактом на підтримку

Комерційні пропозиції та замовлення на продаж

Після створення продукту можна створити комерційну пропозицію або замовлення на продаж з відповідним товаром. Коли комерційна пропозиція буде підтверджена та перетворена у замовлення на продаж, ваші користувачі зможуть записувати послуги, пов'язані з цим контрактом на підтримку, за допомогою програми розкладу.

Odoo CMS - a big picture

Розклади

Щоб відстежувати послугу, яку ви виконуєте за конкретним контрактом, слід використовувати додаток Розклад. Автоматично створюється аналітичний рахунок, пов'язаний із замовленням продажу (SO009 - Agrolait на знімку вікна, наведеному вище), щоб ви могли почати відстежувати послуги, як тільки вони будуть продані.

Odoo CMS - a big picture

Контроль доставляє підтримку за замовленням на продаж

У додатку Продажі скористайтеся меню Продажі ‣Замовлення на продаж для контролю прогресу кожного замовлення. У рядку замовлення на продаж, пов'язаного з контрактом на підтримку, ви повинні побачити Подану кількість, яка оновлюється автоматично, залежно від кількості годин у розкладі.

Odoo CMS - a big picture

Підйом та оновлення

Якщо кількість годин, які ви виконували у контракті підтримки, більша або дорівнює кількості годин, куплених клієнтом, вам пропонується продати додатковий договір клієнту, оскільки він використовує всю свою квоту послуг. Періодично (в ідеалі раз на два тижні), ви повинні перевірити порядок продажу у такому випадку. Для цього перейдіть до Продажі ‣ Рахунки ‣ Замовлення на збільшення продажів.

Якщо ви користуєтеся CRM системою Odoo, найкращою практикою є створення нагоду для кожного замовлення на продаж у статусі рахунку-фактури, щоб ви могли легко відстежувати свої продажі. 

Якщо ви продаєте додатковий контракт на підтримку, ви можете додати новий рядок до існуючого замовлення клієнта (таким чином, ви продовжуєте показувати розклад у тому ж порядку) або створювати нове замовлення (таким чином, люди будуть перераховувати свої години на новий контракт) . Щоб відмітити замовлення клієнта як Збільшення продажів, ви можете встановити замовлення клієнта як завершене, і він зникне зі списку завантажень.

Спеціальне налаштування

Під час створення форми товару ви можете встановити інший підхід для відстеження послуги:

  • Створити завдання та відстежувати години: у цьому режимі створюється завдання для кожного рядка замовлення клієнта. Потім, коли ви робите розклад, ви не записуєте години замовлення/контракту на продаж, але ви записуєте години завдання (це являє собою контракт). Перевага цього рішення полягає в тому, що вона дозволяє продавати кілька сервісних контрактів у рамках одного замовлення на продаж.

  • Вручну: ви можете скористатися цим режимом, якщо ви не реєструєте розклади в Odoo. Кількість годин, за якими ви працювали за конкретним контрактом, можна вручну замовити безпосередньо у рядку замовлення клієнта, у полі поставленого значення.

Увійти залишити коментар
Виставлення рахунку-фактури клієнту за додаткові витрати
Як нарахувати додаткові витрати ваших співробітників на обслуговування ваших клієнтів