Додаток "Основні засоби" (Активи) дозволяє вам стежити за вашим активами, такими як устаткування, землею та будинком. Модуль дозволяє автоматично створювати щомісячні записи амортизації, отримувати плату за амортизацію, продавати чи розпоряджатись активами та виконувати звіти про свої активи компанії.
Наприклад, ви можете придбати автомобіль за 36 000 доларів (валова вартість), і ви плануєте амортизувати цей актив протягом 36 місяців (3 роки). Щомісяця (періодичність), Odoo створить амортизаційний запис, автоматично зменшуючи вартість активів на 1000 доларів і проводячи 1000 доларів як витрати. Через 3 роки ці активи складають 0 балів (балансова вартість) у вашому балансі.
Різні типи активів згруповані у "Типи основних засобів", які описують, як відхилити актив. Ось два приклади типів основних записів:
Будівництво: 10 років, річна лінійна амортизація
Автомобіль: 5 років, щомісячна лінійна амортизація
Налаштування
Встановіть модуль основних засобів
Почніть із встановлення модуля основних засобів.
Після встановлення модуля ви повинні побачити два нові меню в програмі бухобліку:
Радник ‣ Основні засоби
Налаштування ‣ Типи основних засобів
Перш ніж зареєструвати свій перший актив, ви повинні визначити свої типи активів.
Визначте типи основних засобів
Тип актива використовується для налаштування всієї інформації про основні засоби: основні засоби та рахунки амортизації, метод амортизації тощо. Таким чином, консультанти можуть налаштувати типи основних засобів, а користувачі можуть додатково записувати активи, не вимагаючи надання будь-якої складної бухгалтерської інформації. Вони просто повинні вказати тип основного засобу на рахунку постачальника.
Ви повинні створювати типи основних засобів для кожної групи основних засобів, які ви часто купуєте, наприклад "Автомобілі: 5 років", "Комп'ютерне обладнання: 3 роки". Для всіх інших активів ви можете створити загальні типи основних засобів. Назвіть їх за тривалістю активу, наприклад, "36 місяців", "10 років", ...
Щоб визначити типи основних засобів, перейдіть до розділу Налаштування ‣ Типи основних засобів.
Створіть основні засоби вручну
Щоб зареєструвати актив вручну, перейдіть до меню Радник ‣ Основні засоби.
Коли ваш актив буде створено, не забувайте підтверджувати його. Ви також можете натиснути кнопку Обчислення амортизації, щоб перевірити амортизацію, перш ніж підтвердити актив.
Порада
Якщо ви створюєте актив вручну, вам все одно потрібно створити рахунок постачальника для цього основного засобу. Документ основних засобів відображатиме лише записи про амортизацію журналу, а не ті, що стосуються рахунка постачальника.
Пояснення полів:
Статус: | Коли актив створено, статус є "Чернеткою". Якщо актив підтверджено, статус переходить у "Запуск", а рядки амортизації можуть бути опубліковані в бухгалтерському обліку. Ви можете вручну закрити актив, коли амортизація закінчиться. Якщо опубліковано останній рядок амортизації, актив автоматично переходить у цей статус. |
Категорія: | Категорія основних засобів. |
Дата: | Дата основних засобів. |
Валова вартість: | Валова вартість основних засобів . |
Ліквідаційна вартість: | Це сума, яку ви плануєте мати, але не можете знецінити. |
Метод обчислення: | Виберіть метод для обчислення суми рядків амортизації. * Лінійний: Розраховується на основі: валової вартості/кількості амортизацій * Регресивний: Розраховується на основі: залишкової вартості * Регресивного фактора |
Часовий метод на основі: | Виберіть метод для обчислення дати та кількості записів. * Кількість записів: Виправлення кількості записів та часу між двома амортизаціями. * Дата закінчення: Виберіть час між двома амортизацією та датою, коли амортизація не перевищить. |
З дати експлуатації: | Вказує, що перший амортизаційна запис для цього активу має бути здійснений з дати придбання замість першого січня/дати початку фінансового року. |
Кількість амортизацій: | Кількість амортизацій, необхідних для знецінення вашого активу. |
Кількість місяців у період: | Сума часу між двома амортизаціями, у місяцях. |
Створення основних засобів автоматично з рахунку постачальника
Активи можуть бути автоматично створені за рахунками постачальників. Все, що вам потрібно зробити - це встановити категорію основних засобів у рядку рахунка. Коли користувач перевірить рахунок, основні засоби буде автоматично створено, використовуючи інформацію про рахунок постачальника.
Залежно від інформації про категорію основних засобів, актив буде створено за проектом або безпосередньо перевірено. Легше підтверджувати основні засоби безпосередньо, щоб ви не забули підтвердити це пізніше. (перевірте поле Пропустити стан чернетки на Категорію основних засобів). Генеруйте активи в проекті лише тоді, коли ви хочете, щоб ваш радник керував усіма основними засобами перед їх розміщенням у ваших рахунках.
Порада
Якщо ви встановили актив на товар, категорія активу буде автоматично заповнена в рахунку постачальника.
Як амортизувати актив?
Odoo автоматично створить записи про амортизацію в потрібну дату для кожного підтвердженого активу (але не проектні). Ви можете керувати амортизаційною таблицею: зелена точка означає, що для ціього рядки створено журнал.
Але ви також можете опублікувати записи журналу до очікуваної дати, натиснувши на зелений круг, змусивши створити пов'язаний амортизаційний запис.
Примітка
В таблиці амортизації натисніть на червону кулю, щоби опублікувати запис журналу. Натисніть кнопку "Елементи" вгорі, щоби переглянути записи журналу, які вже розміщені.
Як змінити існуючий актив?
Натисніть "Змінити амортизацію"
Змініть кількість амортизації
Odoo автоматично перерахує нову таблицю амортизації.
Як зареєструвати ліквідацію або продаж активу?
Якщо ви продаєте або розпоряджаєтеся активом, вам потрібно повністю припинити цей актив. Натисніть кнопку Продаж або Утилізація. Ця дія буде публікувати повні витрати на ці активи, але не буде зареєстрована транзакція з продажу, яка повинна бути зареєстрована через рахунок-фактуру клієнта.