Для обліку основних засобів потрібно встановити додаток Бухоблік.
Наступним кроком буде налаштування моделі активів, де можна вказати період амортизації та рахунки для обліку ОЗ та нарахування амортизації. Для цього необхідно зайти в модуль Бухоблік → Налаштування → Моделі активу.
Чекбокс З дати експлуатації означає, що амортизація буде нараховуватися з дня введення в експлуатацію, а не з першого дня періоду амортизації, що є після дати придбання.
Далі на рахунку обліку основних засобів потрібно вказати відповідну модель активу і режим створення ОЗ: чернетка чи підтверджений документ.
Такі налаштування на рахунку обліку активу означають, що коли буде дебетове проведення на цей рахунок, то система повинна автоматично створити актив із типом активу МНМА і балансовою вартістю, що дорівнює сумі проведення.
Таке проведення буде автоматично створено під час купівлі активу або вручну.
Далі можна проводити придбання основних засобів через рахунок від постачальника.
Для цього ми можемо вказати просто опис товару без заповнення колонки товар і обов'язково вказати рахунок, на якому потрібно відобразити придбання. У нашому випадку це рахунок обліку МНМА до якого ми прив'язали модель активу.
Після підтвердження рахунку від постачальника система зробить проведення на рахунок обліку ОЗ, що в свою чергу створить основний засіб у системі. Далі фонове завдання буде автоматично генерувати проведення по амортизації відповідно до таблиці амортизації, що була згенерована при створенні ОЗ.